.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام وضعیت بنزین در دی ماه

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از تعيين سهميه ويژه علي الحساب و حمايتي بنزين در دي ماه براي خودروهاي شخصي،‌ عمومي و موتورسيكلت‌ها در كشور خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار محمد رويانيان روز شنبه با اشاره به جلسه كارگروه تحول اقتصادي، گفت: برابر تصويب رييس جمهوري مقرر شد سهميه ويژه علي الحساب و حمايتي در دي ماه براي خودروهاي شخصي، عمومي و موتورسيكلت‌ها در دي ماه اختصاص يابد كه اين سهميه 15 درصد كمتر از سهميه عادي خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون ماهانه 45 ميليون ليتر بنزين سهميه‌اي در كشور توزيع مي‌شود افزود: قرار است در دي ماه حدود 39 ميليون ليتر بنزين سهميه‌اي به صورت ويژه و علي الحساب اختصاص يابد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اينكه كاهش 15 درصدي سهميه بنزين علي الحساب و حمايتي دي ماه مشمول تاكسي‌هاي دوگانه سوز و آژانس‌هاي دوگانه سوز نمي‌شود تصريح كرد: بدين ترتيب سهميه بنزين خودروهاي شخصي كه به صورت ويژه علي الحساب و حمايتي در نظر گرفته شده است در دي ماه 50 ليتر و سهميه بنزين تاکسي‌هاي بنزين سوز 400 ليتر و دوگانه سوز 200 ليتر خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه اين سهميه نقشي در تصميمات اتخاذ شده براي اجراي هدفمندي يارانه‌ها در دي ماه نداشته و قيمت آن همان ليتري صد تومان است و از ابتداي دي‌ماه در كارت سوخت خودروها شارژ مي‌شود گفت: اين سهميه در نظر گرفته شده سهميه يا قيمت رسمي بنزين در دي ماه نيست.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در ادامه با اشاره به حمايت همه جانبه دولت از حمل و نقل عمومي براي كاهش تبعات هدفمندي يارانه‌ها گفت: تا يك سال آينده سامانه مديريتي در حوزه حمل و نقل كشور فعال شده و عرضه گازوئيل نيز به صورت هوشمند خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه طرح پرداخت الكترونيكي بهاي سوخت به اتمام رسيده و فاز اول آن به صورت آفلاين راه‌اندازي شده است، گفت: تا شش ماه آينده فاز آنلاين اين سامانه نيز راه‌اندازي مي‌شود و به اين ترتيب پرداخت وجه نقد براي هزينه‌هاي سوخت در كشور حذف خواهد شد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اينكه 284 هزار مسير حركت كاميون‌ها با انواع كاربري و انواع كالا و تناژ آنها كاملا ساماندهي و شناسايي شده است خاطرنشان كرد: بر اين اساس تثبيت نرخ اين مسيرها نيز به انجام رسيده و بدين ترتيب مشكلي در خصوص قيمت نخواهيم داشت.

وي از فعال شدن بارنامه الكترونيكي در كشور خبر داد و گفت: اين سامانه هم‌اكنون در شرف تكميل است و با تكميل آن عملكرد كاميون‌ها، اتوبوس‌ها و ميني بوس‌هاي برون شهري در يك بانك اطلاعاتي جمع‌آوري مي‌شود.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اقدامات انجام شده در كلانشهرهاي كشور افزود: بر اين اساس سامانه الكترونيكي، بليت الكترونيكي و سامانه مديريت الكترونيكي سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي در كلانشهرها راه‌اندازي خواهد شد.

وي از تخصيص 20 ميليارد تومان اعتبار در 21 آذرماه سالجاري به خزانه جهت كمك به سامانه‌هاي حمل و نقل عمومي در كشور خبر داد و گفت: بر اين اساس امسال دولت 190 ميليارد تومان به مترو تهران كمك كرده كه وزارت كشور بايد اين مبلغ را از خزانه برداشت و به حساب شهرداري تهران واريز كند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور همچنين از سامانه‌هاي ريلي در كلانشهرها خبر داد و گفت: هم‌اكنون تيم‌هاي ويژه‌اي براي خريد واگن مترو اصفهان به كشورهاي اروپايي اعزام شده‌اند.

وي از حل مشكل اعتبار خريد 3 هزار دستگاه اتوبوس جديد خبر داد و گفت: وزارت كشور با اعتبار تخصيص داده شده مي‌تواند از اين هفته نسب به پرداخت اعتبار و دريافت اتوبوس‌ها اقدام كند كه بدين ترتيب پيش‌بيني مي‌كنيم نخستين سري اين اتوبوس‌ها بزودي وارد ناوگان حمل و نقل عمومي شود.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با تاكيد بر هماهنگي‌هاي صورت گرفته مبني بر عدم تغيير قيمت و بخشي از سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي با اجراي هدفمندي يارانه‌ها گفت: بر اين اساس نرخ اتوبوس و ميني‌بوس درونشهري، مترو و قطار و هواپيما تا پايان سال تغيير نمي‌كند و براي سال آينده نيز اگر قرار باشد تغييري انجام شود اين موضوع كاملا كارشناسي شده و سپس اعلام خواهد شد.

وي از انتصاب فرمانداران سراسر كشور به عنوان روساي كميته‌هاي حمل و نقل و سوخت استاني خبر داد و گفت: بر اين اساس مقرر شد از امروز فرمانداران موضوع قيمت و عملكرد حمل و نقل را در تمامي شهرها تحت كنترل و پايش قرار دهد.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اينكه اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها نزديك است گفت: كميته حمل و نقل تهران نيز با عضويت وزير كشور، وزير راه، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور و برخي وزارتخانه‌هاي مسوول تشكيل شده است.

وي در پايان از رانندگان حمل و نقل عمومي خواست تا ضمن همكاري با دولت از هرگونه تشويش و ايجاد دغدغه عمومي براي اجراي هدفمندي يارانه‌ها خودداري كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.